Περιοδεία στο Κεντρικό Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στο Ρέντη, πραγματοποίησαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι. Ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας, ο Κώστας Διάκος, περιφερειακός σύμβουλος και επίσης υποψήφιος Επικρατείας, και οι Γιώργος Δημητρίου και Γιάννης Ζερβός, υποψήφιοι στη Β’ Πειραιά, ενημερώθηκαν από τους σιδηροδρομικούς και συζήτησαν μαζί τους τις προτάσεις των Οικολόγων Πράσινων.
«Ο σιδηρόδρομος δεν είναι μόνο το οικολογικότερο μέσο μεταφοράς» τόνισε ο Γιάννης Παρασκευόπουλος. «Σε καιρούς κρίσης, ακριβών καυσίμων και μειωμένων εισοδημάτων, είναι και πολύτιμη εναλλακτική λύση τόσο για τους πολίτες όσο και την οικονομία, που δεν αντέχει πια τις επιπτώσεις του πετρελαίου στο ισοζύγιο πληρωμών και στο κόστος μεταφορών.
Για όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις, ο σιδηρόδρομος ήταν πάντα ο φτωχός συγγενής. Με το Μνημόνιο, όμως, έγινε ανεπιθύμητος συγγενής: τα ελλείμματα παραχαράχθηκαν για να φαίνονται 10πλάσια και να δικαιολογούν τις περικοπές, η Πελοπόννησος και η Φλώρινα δεν έχουν πια καθόλου τρένο, τα υπόλοιπα δρομολόγια αραίωσαν, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη χρειάζεται σήμερα 6 ώρες από 4,5 το 2009, οι χρηματοδοτήσεις ανά χιλιόμετρο είναι πολλές φορές κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, και συνεχίζουν να συμπιέζονται κι άλλο.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι ήμασταν παρόντες σε όλες τις μάχες για το σιδηρόδρομο, με σύνθημα ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΝΑΙ, ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΣ ΟΧΙ. Κάναμε δεκάδες παρεμβάσεις στο ευρωκοινοβούλιο και τα περιφερειακά συμβούλια, καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις, οργανώσαμε δράσεις.
Για τους Οικολόγους Πράσινους ο σιδηρόδρομος είναι ζωτικό μέρος της λύσης και της Πράσινης Στροφής, στα πλαίσια και της απεξάρτησης από το πετρέλαιο.
Καταθέτουμε λοιπόν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο με 6 βασικά σημεία:
- Απόλυτη προτεραιότητα στις συνδυασμένες μεταφορές, με κορμό το τρένο και με τις οδικές μεταφορές να το συμπληρώνουν στις μικρότερες κυρίως αποστάσεις.
- Συμμαχία του τρένου με τα ΚΤΕΛ, με ανταποκρίσεις, συνδυασμένα δρομολόγια και ενιαία εισιτήρια λεωφορείου-τρένου.
- Αναδιοργάνωση του ΟΣΕ σε συνεργασία με δημόσιο σιδηρόδρομο άλλης ευρωπαϊκής χώρας, με εγγυήσεις για τους εργαζομένους και για τους επιβάτες. Αναβάθμιση και επέκταση των υπηρεσιών.
- Προτεραιότητα στην ολοκλήρωση των εκκρεμών σιδηροδρομικών έργων, τις υποδομές συνδυασμένων μεταφορών και τη συμπλήρωση των υπόλοιπων κενών στο δίκτυο, ιδιαίτερα της σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης των βασικών λιμανιών. Επέκταση της ηλεκτροκίνησης, για να περιοριστούν οι δαπάνες για καύσιμα.
- Επαναλειτουργία των κλειστών γραμμών Πελοποννήσου και Φλώρινας, ομαλοποίηση των υπόλοιπων δρομολογίων που έχουν περικοπεί, με επιστροφή στον ΟΣΕ του απαραίτητου προσωπικού που έχει μεταταχθεί αλλού. Διατηρούνται όλες οι υποδομές, ανεξάρτητα από τη λειτουργία τους, και δεν ξηλώνεται ούτε ένα μέτρο γραμμής ώστε να είναι δυνατή η επαναλειτουργία τους με τη λιγότερη δυνατή δαπάνη.
- Εξορθολογισμός των οικονομικών με έμφαση στην αύξηση επιβατών και πελατών, όχι στις αυξήσεις εισιτηρίων. Ματαίωση των προγραμματισμένων νέων αυξήσεων 25% στα εισιτήρια, ορθολογική επανεξέταση των μέχρι τώρα αυξήσεων. Χαλάρωση της σημερινής νομοθετημένης οικονομικής ασφυξίας, με αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης («Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας») κατά τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση, ώστε να μειωθεί η απόκλιση από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο».
Στις παρεμβάσεις στήριξης του σιδηροδρόμου από τους Οικολόγους Πράσινους και την «Αττική Οικολογική Απάντηση» στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, αναφέρθηκε τέλος ο Κώστας Διάκος.
Ιδιαίτερα τόνισε την πρωτοβουλία του να εισηγηθεί στη Μητροπολιτική Επιτροπή Συγκοινωνιών της περιφέρειας να υιοθετηθούν ως κύρια επιλογή τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, εισήγηση που έγινε δεκτή ως επίσημη θέση. Παρουσίασε επίσης τις παρεμβάσεις του για επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο και σιδηροδρομική σύνδεση το λιμανιού του, για προστασία και διατήρηση της παλιάς μετρικής γραμμής προς Ελευσίνα και Μέγαρα, αλλά και για τη μη αλλαγή χρήσης των παλιών σταθμών ώστε να είναι δυνατή η μελλοντική επαναλειτουργία τους.